Sidor

torsdag 20 augusti 2009

Roligheter

Blir ett till kort inlägg här, för jag har huvudvärk och egentligen inget viktigt att säga. Bara lite roligheter, som rubriken antyder.

Nummer ett glömde jag från igår:
Vi fick en föreläsning om att vi inte får cykla till skolan. Jag hade glömt det, men det är faktiskt en skolregel - man får inte ta sig till skolan på cykel. Detta beror på att det inte finns några parkeringar i närheten av skolan. Lagliga parkeringar, alltså. Men de flesta av eleverna bryr sig inte om detta, utan cyklar ändå och parkerar på olagliga ställen, typ jag ;) Eller, nu cyklar jag inte längre för det är alldeles för varmt för att göra det, men... medan jag cyklade.
Så hur som helst. Igår påminde de än en gång om att man inte får det, och sa att folket som bor i närheten av skolan ofta ringer och klagar på att eleverna ställer sina cyklar på deras parkeringar. Och Kubota sa att ibland måste Kurita gå till dem och be om ursäkt för att cyklarna står där - vilket inte alls är ett bra argument för att få oss att sluta cykla till skolan. Jag fick lust att ta cykeln igen bara för att vara säker på att Kurita måste skämmas lite extra X)


Idag gick jag in i klassrummet tidigare än vanligt. Jag brukar ju komma till skolan nästan en timme innan vi börjar, men jag brukar sitta utanför och plugga eller läsa eller skriva eller nåt, och vänta på att det kommer folk så jag inte blir ensam i klassrummet. Men idag orkade jag inte sitta där, jag visste att Tarmo och Maria inte skulle komma till skolan så jag hade ingen specifik att vänta på, och det var jättevarmt, så jag gick in.
Typ tjugo i ett kom Ookawachi-sensei in i klassrummet och skulle sätta igång en projektor. Vi pratade, hon frågade mig om hur mitt sommarlov varit, och bad mig ha på mig kläderna jag köpte i Tokyo nån gång, för hon vill se mig i såna kläder ;) Jag ska ha på mig de kläderna till skolan nån gång, men inte när det är så här äckligt varmt :) Svarta tajta kläder är inte trevligt i sån här värme :p
Och sen försökte vi få igång projektorn. Lärare som hon är har hon samma förbannelse som alla andra inom den yrkeskåren att de inte kan få elektronik att fungera i klassrum (det är ett faktum - jag ska forska på det nån gång, tror jag, och jag lovar att jag kan bevisa att elektroniska saker blir onda i klassrum, framförallt när lärare försöker hantera dem). Så jag försökte hjälpa henne, men när hälften av allt var på japanska blev det ju ännu besvärligare än vanligt ;) Men vi hade lite roligt åt det iallafall :p
Sen kom Kubota-sensei upp och ville använda datorn för att göra nåt... jag vet inte riktigt varför, nåt med ett dokument en elev hade skrivit - göra så man kunde läsa det i Vista, tror jag. Och så klagade vi alla tre ett tag på hur uselt Windows Vista är, och hoppades att Windows 7 blir bättre ;)

På Ookawachis lektioner nu ska vi förresten börja skriva små berättelser :D Hoppas att den smilyn hör hemma där ivf, idag gick det inte så bra, men det var förhoppningsvis mest för att vi skulle återberätta historien bakom en musikvideo. Den här om nån är intresserad :)

Efter Ookawachis lektion kom förresten Kurita upp till vårt klassrum. Han påminde om att på söndag är sista chansen att gå på BBQ, de flyttade den dit eftersom det regnade förra gången. Om det regnar på söndag blir det inte av alls.
Anyway, han frågade också kineserna om vad de hade gjort på lovet (ingen svarade) och vad de hade för planer på söndag, och sen sa han:
"Nu är det ju sommar, snart blir det höst och vinter, och då kommer ni få influensa och dö så det är lika bra att ni har lite roligt nu."
Och ni skulle ha sett det, det var först ett ögonblick av total tystnad, sen höll hela klassen på att skratta ihjäl sig X) Han har lite humor ibland, även om man mest hatar honom ;)

Så... det var väl det jag hade att säga idag :) Nu ska jag dricka ett par liter vatten och knarka alvedon och hoppas på att mitt huvud kan må lite bättre en stund så jag orkar med att laga mig nån sorts middag. Uh, s/¤%#!"&v tänker jag iofs om att äta nånting som någonsin under sin existens har varit varmt, men... kanske jag kan orka göra en sallad iallafall...

Ohwell, vi får väl se.

Hörs :)

5 kommentarer:

Unknown sa...

Synd att det kostar (i nya cyklar) att parkera hur som helst. Annars är det ju en lysande ide.
Lärare och maskiner hör inte ihop så är det. Sen är väl problemet lite större eftersom det väldigt ofta inte fungerar som man tänkt när man ska visa något på tex datorn. Men underhållande kan det ju vara.
Köper man svarta kläder när det är varmt får man lida :) På med dom bara och så vill vi ha bilder :)

Men börja med att vårda hin huvudvärk. Lite mat är säkert bra, och vatten som sagt.

mormor sa...

Tungt att vara tillbaka i skolan igen?Kommer man bara över de första timmarna brukar det kännas som om man aldrig varit borta från Skolan eller jobbet. Jag förstår nu att din nya klädstil går i svart. Det var ju Dylans favorit färg ett tag. Undrar om han övergivet den nu?
Ta hand om ditt huvud. Bra att du bara knarkar alvedon!och ingenting annat!!
Kram Mormor

lisbeth sa...

Roligt med roligheter:)
Även om bortforslade cyklar, strulande datorer, tajta varma kläder och huvudvärk är mindre roligt;)
Men att Kurita får skämmas och be om ursäkt är lustigt. Kul om er BBQ-fest blir av också och humor är aldrig fel:)

Så ge aldrig upp. Det är roligt att plugga;)

Kram:)

Teza sa...

Jag sitter just nu och fryser, så jag är lite avundsjuk på den där värmen då säger att du har. Jag vet, om jag var där skulle jag längta efter svalka, men jag tycker verkligen inte om att frysa. ;)
Massage är en mycket bra uppfinning. Om man nu kan kalla det för en uppfinning... Iaf är det bra med massage. Fick en timmes massage i för tidig 20-årspresent här om dan, det var NICE. =)
Kurita har ju lite humor i alla fall. Men är ändå dum, så det kan vi ha överseende med. ;)
Det var nog det på kommentarfronten ikväll. Inte ens en månad kvar nu, dude. OMG! =)

Unknown sa...

Jag vill också se dig i såna kläder! Markus? Ta kort? :D

Här var det varmt igår. Idag är det blött. Och för nån vecka sen råkade jag kalla värmen för "det dåliga vädret" och då stirrade alla konstigt på mig X)

Veeet du? Ja det gör du. Men ändå. Jag fick världens sötaste kort av dig för nån dag sen! :D Tack! :D Det sitter på min spegel nu och det är übergulligt!