Sidor

söndag 16 augusti 2009

Här kommer ett inlägg

Jepp, här kommer ett snabbt inlägg, bara för att jag har varit så jättedålig på att vara i kontakt med folk på sista tiden... inte svarat på mail eller skrivit inlägg på hur länge som helst känns det som.
Detta trots att jag har haft saker att skriva om... inte så viktiga saker, men lite kuliga:

Idag har vi haft en trevlig kväll. Jag, Henrik, Maria, Tarmo och Anna.
Började vid tre när jag gick över till Maria, där Henrik redan var då. Och vi satt och pratade, och sen gick vi till Life och köpte saker, för vi skulle äta mat och baka semlor tillsammans :D
Sen kom Anna, jag vet inte vad klockan var, och vi bakade semlorna. Sen kom Tarmo vid typ... sent... och så lagade han och Maria mat (tarmo stekte kött och Maria gjorde potatisgratäng). Well... innan dess gick Anna förresten hem, för hon hade redan planerat middag hemma. Lite tråkigt... men hur som helst.
Sen åt vi semlor och satt och flummade och pratade om lite allt möjligt och... tja, det var väldigt trevligt iallafall :)

Igår, för att berätta om senaste tiden baklänges, gjorde jag inte mycket alls... satt och skrev en hel del, vilket kändes bra. Fast nu tror jag att jag måste skriva om kapitel ett igen, för det blev jobbigt när jag plötsligt försökte presentera 29 personer på typ tio sidor... bara för att jag inte tänker på deras personliga slav-tjänare, eller på deras respektive, när jag tänker på dem, så egentligen var det bara 14 personer i mitt huvud. Jag är en dålig människa :p

Hur som helst. Fredags såg ungefär likadan ut - gick upp väldigt sent (man måste ju njuta av sista dagarna på lovet), ägnade mesta av kvällen åt att skriva, och åt god mat... Och sen vid typ kvart i ett kom Tarmo och Henrik och ringde på dörren och frågade om jag ville ut och dansa ;) Men tyvärr hade jag ju tagit min tablett redan då, så det blev inte av :( Synd, för idag berättade de att de hade haft jättekul ;)

Och i torsdags skrev jag och Maria :) För första gången på jättelänge :) Tyvärr inte så mycket... vi har samma problem som jag egentligen har med mina personliga grejer - vi har alldeles för många trådar vi försöker skriva på... så vi har svårt att bestämma oss för vad vi ska skriva. Lite synd.
Men, men...


Det var väl det... nu om framtiden:


Imorgon börjar skolan!!! :'''( (gråter floder)
Jag är alldeles för skoltrött för detta :( Det är vi faktiskt allihop, tror jag... orkar inte!
Men jo. Det är bara fem veckor kvar nu faktiskt :) De ska vi klara :) Sen kommer Teresa :D Och sen åker jag hem :D Yay! Ska se fram emot det och ignorera att jag går i skolan... eller, inte ignorera, men... äh, whatever :p

Efter skolan imorgon ska förresten jag gå med Henrik och Maria till posten och så ska vi börja skicka hem grejer :) Har packat mina två blå paket, som jag fått hemifrån, men det fick mest plats kläder i dem så jag ska se vad annat jag egentligen vill ha hem och kanske packa om... och kasta lite fler kläder - än så länge har jag bestämt mig för en blå snickarskjorta och pappas gamla kofta som förmodligen inte kommer med hem överhuvudtaget... lite synd, de är rätt sköna båda två, men... det kostar massa pengar att få hem saker så lite måste man ju skiljas vid...
Och så måste jag pumpa luft i mina cykeldäck imorgon, för de börjar bli lite platta... blush... (nej, läs på svenska, inte på engelska... makar ingen sense varför jag skulle rodna, now does it?)
Hrm.
Hur som helst.

På tisdag ska vi till nåt ställe och få massage :D Well... betala massa pengar för att få massage - det är dyrt. Och egentligen är det bara jag som ska betala, Henrik har fått pengar och ska bjuda Maria som en tidig födelsedagspresent :p Kostar 5000yen... men helkroppsmassage i en timme för det... gah vad skönt! Min kropp behöver det... framförallt min rygg, den har nya knutar varje vecka ;( Jag hatar min rygg, just for the record... Så jag får lyssna på min kropps behov och vackert betala en massa pengar för att må bättre ett tag :)

Och... på onsdag planerar jag att städa min lägenhet, för på fredag ska vi ha pannkakskväll :) Och jag bara räknar med att det blir hos mig, för det brukar ju vara jag som lagar pannkakor då ;) Ja, Maria, Henrik och Tarmo är det :) Trevligt trevligt :)


Och det var väl det ungefär. Nu ska jag ta min tablett (klantig som inte har gjort det än *slår sig själv i huvudet*) och se om jag kan packa om paketen, och skriva lite till, och packa väskan inför skolan imorgon, och sen sova...
Svar på mail kommer... imorgon, förmodligen.

Så... godnatt :)

4 kommentarer:

Teza sa...

Ok, en väldigt okoncentrerad kommentar kommer här. Msnar med vissa personer som är förvirrande att prata med. =) (alltså Jessica och Vinkis om du undrar. De är förvirrande)
I alla fall. Bara fem veckor kvar! Yay! Och snart börjar jag också skolan, mycket mysko. Så jag har sympati för dig. Det är ju jobbigt. ;)Iofs ska det bli kul också, men du är ju skoltrött. Kan man förstå. Och jag känner mig väldigt osammanhängande just nu. =)
Semlor och pannkakor och glass. Jag lite avundsjuk. Och godis-sugen. ;)
Ok, nu ska jag sluta ta upp kommentar-space med ramblings. See ya!

lisbeth sa...

Synd man inte var bjuden:( Det vattnas i munnen och man nästan känner doften av potatisgratäng och den ljuva smaken av mandelmassa och grädde;)

Inte lätt att hålla reda på 29 personer. Förstår att det kräver viss koncentration i skrivandet.
Just nu är det lite svårt med koncentraionen här, då pappa sitter och tittat på YouTube klipp på brummande motorer:p Massa oväsen:(

Dansa är kul, men klockan ett på natten verkar tröttsamt;)

Skoltrött? Du har i alla fall inte tre år kvar, som vissa andra, som börjar skolan på tisdag;)

Tack för kortet:D och snart får vi paket på posten också. Pappa klarar sig utan kofta, om inte, kanske jag kan sticka en ny när jag blir gammal:p

Onda ryggar är just onda:( Njut av massagen och var rädd om ryggen:)

Nu luktar det pannkaka också;) nästan så jag måste se om jag har något gott till kvälls-tet:)

Kram:)

Unknown sa...

Mystiskt med semlor i Japan och vid den här årstiden. Det är kanske lite för mycket personer då om du inte kan hålla reda på dom. Om du inte kan hur ska då tex jag kunna hålla reda på dom.

Du får vänta ända tills du blir pensionär på ett lov som inte tar slut. Det är långt dit.

mormor sa...

Semlor? Nu? Du ligger före i tidtabellen!!!Långt till fastan!Vilka danser dansas i Japan? Samma som här hemma kanske. Det vore kul om du kom hem och lärde mig någon typiskt japansk dans!!!
Bara fem veckor till avslutningen. Kom ihåg att propsa på ett betyg!u
Kram Mormor