Sidor

lördag 22 augusti 2009

Pannkakskväll nummer två

Hallå där.
Ja, igår var det pannkakskväll här igen. Det var jättetrevligt, och gott, och allmänt... well, trevligt helt enkelt :) Vi satt och flummade, pratade om underligheter, tittade på lite Youtube-clip och sånt :)
Sen vid tio var Maria trött så hon gick och lade sig. Och nån halvtimme senare föll jag för grupptrycket och bröt min ed :o Well... ed är väl att ta i, men jag gjorde nåt jag på fullt allvar trott att jag inte skulle göra under hela tiden i Japan - jag följde med på karaoke :o
Kort beskrivning för er som inte vet hur karaoke fungerar i Japan; Man går dit med några kompisar och man får ett helt eget litet rum, så man behöver inte sjunga inför främlingar, och oftast kan man beställa nomihoudai, vilket innebär att man kan beställa in hur mycket alkohol och annan dricka som helst under tiden man är där. Och man kan vara där i princip hur länge som helst, man börjar med ett par, tre timmar, sen kan man förlänga typ hur mycket man vill.

Det var rätt kul, faktiskt ;) Inte helt fantastiskt kul som så många här anser det vara, men jag hade inte tråkigt :) Utom de sista tjugo minuterna eller så när jag plötsligt blev jättetrött :p
Tror att en del av problemet var att det inte fanns särskilt mycket alkohol jag kunde tänka mig att dricka. Vi betällde nomihoudai, naturligtvis, men i princip det enda de hade som var alkoholhaltigt var öl, och det dricker inte jag. De hade drinkar också - jag drack en Gin&Tonic och nån annan drink jag inte riktigt kommer ihåg vad det var, men det fanns nästan ingen alkohol alls i dem. Så jag blev inte berusad alls, eller om jag blev det så var det inte tillräckligt för att riktigt kunna uppskatta det hela lika mycket som Henrik och Tarmo gjorde ;)
En annan del av problemet är att jag hade hört talas om kanske 70% av låtarna vi sjöng, och kunde texten och melodin till ännu färre. Jag är inte så bra på allmänt känd musik ;)
Sjöng lite Blackmore's Night, dock, och lite Smash Mouth och Disney... och så sjöng jag med i några låtar jag inte kunde alls, gick rätt bra ändå X)
Så... vi var där i fem timmar. Kändes inte alls som så lång tid ;) Kostade dock nästan 6000yen per person sammanlagt, var egentligen inte så kul att ha varit värt det, men... inget att göra åt nu :) Får leva fattigt resten av månaden så jag kommer ikapp med min budget igen, den ligger nu back ett antal tusen :p

Kom hem vid fyratiden imorse. Duschade och tog tabletter (jag har börjat ta två tabletter varje kväll nu, för en räcker inte längre. Tror det är värmen som gör det), och somnade kring halv sex skulle jag tro.
Sov till ett, ungefär. Tillbringade nån timme med att diska upp och plocka undan efter pannkaksätandet, sen gick jag, Henrik och Maria till McDonalds. Det är bakfyllefrukosten :p
Sen gick vi till Life och handlade, och sen när vi kom hem stod en kille och ringde på min dörr ;) Det var han som skulle leverera Disneyland-biljetterna :) Klockan var tio i tre då, jag hade bett att få dem levererade mellan tre och sex, hade en väldig tur som kom hem precis då ;)
Men anyways, nu har jag biljetterna :D Och man fick med en karta över Disneyland (och Disneysea, som är en park som ligger precis bredvid Disneyland, men dit måste man ha andra biljetter) som jag nu har suttit och studerat ett tag, utan att egentligen komma fram till nånting ;) Utom att det inte verkar så besvärligt att ta sig till Disneyland från Tokyo Station som jag trodde det skulle var :)

Nu sitter jag och tittar på Stargate Atlantis, ska gå in på min mail och se om jag kan komma på nåt att skriva för att svara på alla mailen jag har i min inbox. Sen ska jag tillbringa kvällen med att äta godis och glass och sånt, och titta på film och skriva...
Imorgon blir det BBQ. Förmodligen - verkar inte som om det ska regna iallafall. Så då måste man upp tidigt - blä! Men, men... förhoppningsvis blir det kul iallafall :)

Kul förresten att mina vykort har kommit fram, och att de uppskattas :D Vet iallafall att två av dem kommit fram, har inte de andra det kommer de väl så småningom ;)


Och det var väl det :)
Hörs :)

2 kommentarer:

lisbeth sa...

Du gjorde en omvärdering helt enkelt:)
Karaoke i slutet sällskap med trevliga och glada vänner låter mycket roligare än att tex sjunga på Finlandsbåten.
Trötthet kan bero på flera saker. Inte bara brist på alkohol, utan även för mkt av densamma, fast oftast för att man är just, trött:o
Lite märkligt egentligen;)

Du lyckades fixa biljetter till Disneyland:o Grattis, jätteroligt :D

Har också kollat på filmer. Harry Potter filmer inklusive Halvblodsprinsen. Ibland är det härligt att förlora sig i en annan tid, på annan plats, i en annan värld:)

Håller tummarna för att er BBQ-fest blir av:)

Kram:)

Teza sa...

Jag har också fått vykort! Om jag inte har sagt det innan. Mitt minne, du vet. ;)
Disney-biljetter! Yay! Så nu är det klappat och klart! (Konstigt uttryck, det. Vad är det man klappar?)
Kareoke verkar kul, tycker jag. =) Men jag gillar att sjunga, och att man inte behövde göra det inför massa främlingar var ju ett plus. =)
Så du har börjat kolla på Atlantis igen? Sa ju det. ;) Hur långt har du kommit? Är Ronon med än? Kommer ihåg att andra gången jag så första säsongen var det jättemysko att han inte var med. =)
Själv har jag läst massa kapitel i min kurs-litteratur. Är massa dukitg, men har ont i huvudet nu. =)