Sidor

måndag 17 november 2008

Måndag

Jepp, det är inget roligare än måndag idag. Klockan är elva, och jag har varit vaken i två timmar... vet inte varför, för jag somnade sent igår. Eller tidigt idag. Beror på hur man ser det. Men iallafall.
Igår var jag själv. Skönt :) Satt inne och tittade på Dark Angel och Sanctuary, och ritade en karta och skrev lite. Men dagen tog slut för fort och skrivandet blev jättelite. Usch, vad deprimerande.
Men jag har lite pengar nu som jag inte borde ha. Var ute och åt middag, och köpte ett ritblock. Nr jag betalade ritblocket råkade han i kassan slå in att jag betalat 2000 yen fast jag bara betalat 1000 så han ville ge tillbaka 1000 yen plus det jag egentligen borde få tillbaka. Jag skakade på huvudet åt 1000yen-sedeln och han verkade inse att han gjort fel. Så jag fick tillbaka rätt summa, och sen gick jag. Sen kom han springande efter mig och sade att jag hade betalat 2000 så jag borde visst få den där sedeln. Och jag visste att jag bara haft en 1000-sedel i min plånbok, men jag vågade inte säga åt honom att han hade fel, så jag tog snällt emot pengarna.
Det känns iofs lite bra, med tanke på hur dåligt med pengar jag egentligen har. Så jag är glad ;)

Jaja. Som sagt är det måndag, och morgon, och jag är lite deprimerad. Som man blir så här i början på veckan när det är jättelång tid kvar tills man får vara ledig igen :p
Iallafall. Nu har jag fem skoldagar framför mig. Och sedan tre lediga dagar, tror jag, för nästa måndag verkar vara en röd dag. Som heter "Substitute Holiday" i min mobil ;) Det ska bli skönt...
Sen nästa vecka tror jag att vi kommer få en ny bok, och börja plugga Kanji. Vilket jag inte ser fram emot lika mycket som de flesta andra verkar göra, för jag är rädd att jag kommer ha stora problem med dem. Har jag haft med de få vi har "lärt oss" hittills iallafall, jag kommer bara ihåg... som allra högst tio tecken.
Men. Jag får plugga lite mer helt enkelt, och hoppas att Tarmo och Signe har rätt i att Kanjis blir lättare att förstå när man väl får förklarat för sig hur de är uppbyggda.

Aja, roligare än så här blir det inte. Nu ska jag se om jag kan äta frukost, eller lunch, och... tja, vänta på att få gå till skolan ;)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!Andrée! Det är synd,att inte fler av dina klasskamrater, är lika ambitiösa som du. Det är ju roligare att gå i en klass, där alla verkligen vill lära sig något.Latmaskar är dom, de där skolkarna!!! Knepigt att komma ihåg vad alla smilys betyder. Du fick 1000 yn. för mycket! Japanerna är verkligen överärliga!!Det skulle alla människor vara. Det vore kul!!
Kram Mormor (vill du ha foto av mig också?)

Andy sa...

Sorry. Jag kan skicka ett mail med översättning av alla smilys så du kan titta på det när du inte förstår vad jag menar med dem :) Erbjudandet gäller för mamma också, och alla som har svårt att hålla reda på smilysarna. :)
Jepp, jag gillar japanerna när de ger mig pengar ;)
Klart jag vill ha bild på dig med :)

Unknown sa...

Jag blir lite nyfiken på hur Japaner tänker. Är det skamligt att man har gjort fel när man ger tillbaka förmycket pengar och någon påpekar det?

Jag vill också ha en substitute holiday, nej förresten jag vill ha flera, massor.

Hoppas att Tarmo och Signe har rätt. Och att dina lärare är bra på att förklara.

Anonym sa...

Tar tacksamt emot ett "smileys-lexikon":D
Håller med om att måndagar är tråkiga dagar, speciellt när man måste jobba till 19 på kvällen :(
I morse längtade pappa och jag hellre till att få sitta framför braskaminen på Åland och mysa än att gå till jobbet i kylan:\
"Vad är en måndag i veckan, alldeles trist och tråkig och... alldeles underbar":p Kanske, någongång, ibland....
Fast fanns ingen måndag, skulle tisdagen kännas lika jobbig som måndagen då? :s
Nu är det i alla fall måndag kväll och jag är mätt och belåten och börjar känna mig trött, så nu är det alldeles underbart att få gå och sova:)

Anonym sa...

Hihi, du känar pengar på att handla. Det är nice. =)
Hur långt har du kommit i Dark Angel nu för tiden, då?
Jag har nu för tiden ingen som helst koll på vilken dag det är. Blev så illa att jag kollade fel i båttidtabellen och Johannes nu inte litar på min läs-tidtabellen-förmåga. =) Men that's the price you pay for unemployment.
Ha det!

Anonym sa...

Nu har jag gjort en egen blogg, så nu måste du komma och titta! Och anledningen till att det saknas ett a här och där är den här dumma datorn. =)