Sidor

lördag 15 november 2008

Egendag

Klockan är tjugo över tre på morgonen söndagen den 16 oktober, och min egendag har just börjat ;) Maria gick hem för en halvtimme sedan, och imorgon ska jag vara helt själv.

Iallafall. Vad har hänt sedan sist?

Jo, Kurita-sensei har klagat på att svenskar är sjuka ofta :s
Det är nämligen så att av alla klasser i skolan är det tydligen våran folk oftast är borta från, och det är oftast svenskar som är borta (vilket jag måste påminna om inte är så märkligt eftersom två tredjedelar av klassen är svenskar). Kurita-sensei tycker att det är mystiskt att svenskar verkar vara sjuka så mycket. Och han tror att vi skolkar.
Och jag tror att det är lite av varje. För flera av de som varit borta vet jag har varit sjuka. Andra är jag inte så säker på, för det är några av de oseriösa av typ Melina som bara tittade i en resebok och hittade Japan och bestämde sig för att åka hit... Och det är jobbigt att skolan nu tydligen fått för sig att vi svenskar skolkar mycket, för det betyder att jag kommer ha jättedåligt samvete så fort jag är hemma för att jag kommer tro att han tror att jag skolkar.
Jag ska iallafall översätta Asberger-utredningen till engelska så jag kan visa den för honom. Klart, då behöver jag en skrivare också, för att kunna ge honom ett papper, men ändå. För då hoppas jag att han har förståelse för mig iallafall, sen får han tro vad han vill om alla andra. Typ.
Jag har också räknat ut att från nu till i mars kan jag vara borta nio dagar. Vilket nu är sju och en halv eftersom jag redan varit borta en och en halv dag den här veckan.
Man måste ha 90 procents närvaro för att få gå kvar på skolan... vilket Kurita-sensei tycker är jättelågt, men sen är han japan också... :p
Jaja, jag ska nog klara av det. Så svårt är det egentligen inte. Om jag inte hamnar i en jätte-må-dåligt-period, under vilka omständigheter jag skulle ha andra saker att oroa mig för.
Men sluta tänka på det.

Annars hade vi Tarmo här idag. Jag langade Stargate Atlantis åt honom och bjöd på pannkakor ;) Goda pannkakor :) Med blåbärs- och drottningsylt. Och så pratade vi lite om skrivande, han tipsade om en skrivarkurs han hade gått och som han och Maria tyckte jag skulle söka till när jag kom hem ;) Och den verkade kul, så det är möjligt att jag försöker... men det får bli som tidigast året efter att jag kommit hem, för som sagt, första året tänker jag inte plugga.

Och det är jättekul att typ alla i närheten av mig skriver. Maria, Tarmo, och nu har Henrik börjat skriva på en bok också ;) Och den andra Henrik i hans klass är tydligen också författare, och skriva är allt han gör när han inte går i skolan.

Och så pratade vi lite om familjen, och jag insåg att jag nästan inte har några foton alls på min familj här :o Typ... ett på Christian, tre på Lily, ett på Fredrik, och de är alla nästan ett år gamla eller mer. Har heller inte många bilder på kompisar. Har de jag tog på Vinkis och Teresa på Arlanda när jag skulle åka hit, (iom det har jag också bilder på alla andra som var där såklart) och så några från ettan, på Teresa och Jessica, och några bilder på Molly, och så några på mina gamla Hoggy-kompisar och på Kim, Lut och Johanna.
Alla mina nyare bilder ligger nämligen på min andra dator, och det känns rätt deprimerande.
Så snälla skicka mig bilder på kompisar och familjemedlemmar så jag kan titta på dem när jag saknar er!

Och det finns ett ställe här som kan skriva ut digitala bilder på fotopapper, som inte bleknar (än så länge har Signes bilder inte bleknat iallafall), så jag kan ha lite riktiga foton att titta på också :)


Och så ska jag förklara märkliga smilys från förra inlägget:
X) betyder skratt-glad ungefär. Finns också XD som är typ 'skrattar hysteriskt' nästan.
:\ betyder att man är missnöjd, lite ledsen. Finns ;\ också, som är samma sak fast allvarligare - sur, eller arg.


Och nu ska jag försöka sova. Vilket inte kommer gå bra, för jag insåg just att jag inte tagit tablett. Så jag ska göra det, sen ska jag försöka sova...

Godnatt :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du bör kunna komma åt mina bilder på https://gallery.winterbird.org/ (ingen annan gör det dock, så känn dig privilegierad) ;)

Det finns nog några stycken på familjen där någonstans också...

Anonym sa...

På mig i ettan? Ajaj, jag vill konfiskera. =) Fast ärligt talat är det nog inte så illa. =)
Jag har en fin bild på dig, mig och Jessica från medeltidsveckan som jag ska försöka skicka, om jag hittar den.
Massa kompisar som skriver. Nice! Jag har ingen runt mig som skriver, utom mamma, men hon är i sydafrika. =(
Ska försöka skicka den där bilden nu.

Anonym sa...

Rykande färska bilder från Skavsta-Nyköping kommer strax på mailen.
Soligt och vackert var det då, dvs i förmiddags. Nu snöar det! (eftermiddag)
Hm, pappa fuskar som ringer och berättar före mig:(

Anonym sa...

*host*

Vad har du för bilder på mig? För jag tror att jag kanske vet en, men... "några". "Några" låter olycksbådande. Fast du är i Japan, så du är förlåten, antar jag ;p

Du kan få bilder på mig om jag får bilder på dig :o För jag har alldeles för få! Jag har den fina som sitter vid min säng, men inte alls tillräckligt många på datorn.

Anyway. Jag mejlar. För jag vill ha adresser och nummer och sånt, och jag insåg att jag inte har mejlat om det än, så då kan du eventuellt få nån bild också ;)