Sidor

måndag 24 november 2008

Långhelgen är slut

Ja, goddag på er. Klockan är tjugo i tolv. Snart är det tisdag och därmed är min långhelg slut. Och nu är det normala veckor fram till jullovet som börjar den 20 december. Snyft.

Nåja. Helgen har varit lugn. Skrivit, tittat på film, umgåtts med Maria, varit lite på egen hand... har också pluggat lite Kanji. Nu inbillar jag mig att jag kan ett tjugotal stycken. Är ju alltid något :)
Jag har också lugnat ner mig efter i fredags. Och jag tror att det var en bra sak som hände egentligen. För den har fått mig att bestämma mig för att det faktiskt är sant att jag plugga för att jag vill det. Det är inte för skolans skull, och jag får ju inga betyg heller, så... ja.

Idag hade jag hemlängtan. För inatt drömde jag en massa mystiska saker om folk där hemma. Flera stycken av dem var här. Och sen när jag vaknade var det inte sant och så blev jag lite ledsen. Det hjälpte iofs att chatta med pappa en stund, men ändå.


Sedan har jag också under helgen oroat mig för pengar som vanligt. Yenen är jättehög, fast verkar nu åtminstone inte vilja gå upp till 9 kronor som den hotade att göra förra veckan. Men den är hög, never the less. Nu i veckan har jag 6000yen att klara mig på. Vilket nog ska gå bra egentligen, eftersom jag har bestämt mig för att jag får börja nosa på decembers budget redan i helgen. För då ska vi fira Henriks födelsedag och jag ska bjuda honom på tårta. På något ställe där man betalar en viss summa pengar för att få komma in, och sen får man äta hur mycket tårta man vill ;)

Har ingen lust att gå till skolan imorgon... men det har man väl aldrig... brukar lösa sig när man väl kommit dit.

Så nu ska jag sova. Klockan har blivit tolv, och jag är faktiskt trött :)

Godnatt.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej fina Markus!
Jobbig dag! Men det är ju bra att det blev bättre, och han kan ju dra nåt gammalt över sig om han ska vara sådär. =) Så länge du pluggar för din skull, så är det bra.
Låter som att det är jävligt kallt i din lägenhet, stackare. Jag hatar att frysa. =)
Om nån lärare är dum igen, så kommer jag och slår dem!
Jessica säger att hennes pappas lasbil kommer och kör över personen också. =)
Kram!
p.s. Jessica hälsar! D.S.

Unknown sa...

Ju längre man varit ledig desto värre är det att gå till jobbet. Så kommer det alltid att vara, så är det för mig.

Jag förstår att du oroar dig för pengar. Det är ju egentligen ganska osannolikt att 50% av pengarna bara försvinner. Det blir lite svångrem det.

Hur gick det förresten med jobb? Var det någon som fick något?

Ha det bra.

Unknown sa...

Teresa, Var du på MAX och åt hamburgare i torsdags vid halv 5?

Jag tyckte jag såg dig där då :)

Anonym sa...

Drömmar kan vara lite elaka ibland. Antingen är de hemska eller så tar de slut när de är som roligast. Hade en av mina "skriknätter" i helgen, inte roligt :(

Pengar kan faktiskt gå upp i rök, har jag hört, men det är trevligare att elda stora vedbrasor. De värmer så gott;)

Ha det så trevligt på födelsedagsfesten:)

Anonym sa...

Hej Henrik!
Ja, jag och min kusin var där. Har inte Markus sagt det? Ajabaja på dig, Markus. =)

Anonym sa...

Hej Andrée!! Jag har inte läst din blogg på ett par dagar och förstår att det är mycket som hänt därborta!Trasiga kranar,jobbigt i skolan och pengar som bara försvinner i den här deppiga finanstiden!Jag vet att du kommer att klara av allt! Du är ledsen ibland, men med din fantastiska vilja och energi kommer allt bli ok. till slut! Jag håller tummarna och tänker på dig!!!!
Kram Mormor